Škola » Muzej » Gimnazijski muzej
Vrijednost i brojnost starih učila nametnula je potrebu osnivanja Gimnazijskog muzeja.
Gimnazijski muzej
Gimnazijski muzej sadrži bogate zbirke starih knjiga i učila za prirodnu skupinu predmeta, a stalni postav smješten je u posebnoj prostoriji u multimedijskom središtu nove školske zgrade.

Gimnazija u Požegi ima bogate zbirke učila za prirodnu skupinu predmeta, s mnoštvom starih, vrijednih, rijetkih i dobro očuvanih učila. Mnoga od tih učila i danas se koriste za demonstracije i vježbe.
Vrijednost i brojnost učila nametnula je potrebu osnivanja zasebne muzejske zbirke s višestrukom namjenom:
- Primjereno održavanje, čuvanje i zaštita starih učila;
- Funkcionalno rasterećenje postojećih kabinetskih prostora za fiziku, kemiju i biologiju;
- Prikladno pokazivanje stručnoj javnosti, građanstvu i učenicima drugih škola.
Znatnije nabavljanje učila započelo je 1850. godine, kada je u Gimnaziju uveden predmet “naravoslovne znanosti” s nastavnim sadržajima iz prirodopisa i fizike, odnosno s poučavanjem fizike kao zasebnog predmeta od 1872./73. školske godine.
Gimnazijski profesori marljivo su skrbili o nabavci ili izradi potrebnih učila. Tako u “Izvještajima Požeške gimnazije” možemo pročitati kako se popunjavala zbirka učila za fiziku, kada je što nabavljeno i koliko je plaćeno. Tako su 1853. godine nabavljene “makine električne” za 92 for. 4 kr. srebra, 1868. godine učenici su međusobno skupili 10 for. 30 novč. te kod mjesnog limara dali napraviti Segnerovo kolo, javilo i magični lijevak (to je do danas očuvano u zbirci!). Od školske godine 1889./90. do 1893./94. nabavljen je najveći broj fizikalnih učila jer je zemaljska vlada u Zagrebu odobrila školi, osim obične dotacije od 160 for. na godinu, još i izvanrednu dotaciju od 350 forinti. Iz tog razdoblja sačuvani su katalozi učila firmi Max Kohl, Chemnitz i S., Marx es Merci, Leybold i drugi, po kojima su nabavljana učila.
Usprkos brojnim školskim reformama, prenošenju učila po školskoj zgradi i u druge zgrade, naraštaji gimnazijskih profesora i učenika uspjeli su očuvati većinu starih učila za današnje okupljanje te izlaganje javnosti u školskom muzeju.